Sunday 2 March 2014

finishing school

Assalamualaikum diary :)

tamat sudah finishing school utk diratapi hehe

Alhamdulillah :)

Lokasi di fakulti perhutanan di mana tmpt yg seram

xdela seram tp kalau lalu dpn tu ngn bas msti rse seram hehe

first day dtg sana, feeling rasa neutral, muke rasa pale

sbb mata di pagi sabtu terpksa disegarkan utk ke sana :S

n then first time tgk lecturer tu rasa neutral jgk

sbb mybe dpt lecturer yg ok..so xdela rse nk tkut ke apa

ice breaking best sbb bkn sekadar ice breaking biasa2 

cewah haha

icebreaking ada 2 sesi di mana yg first skali

kami perlu build group dlm jumlah wang yg disebut

contohnya..

setiap org akn diberikan kertas dgn btulis jmlah wang

aku dpt 80 sen, rumet ak dpt 40sen

org lain ada yg dapat 10sen, 20 sen n mcm2 la

tp xlebih singgit

so kami kne build grup bdasarkan jmlah yg disebut..

so my grup jolyn, tan, naz, ain n dayah

dayah sgt cntik dgn berpurdah :)

so..cmtula cara grup kami terbina n ditakdirkan hehe

second icebreaking.

kita kena teka cita2 org sbelah knn

kanan aku rumet sndiri

so..nk teka cita2 dia ni..aku tau dia nk jd safety officer

tp dari pndapat aku, dia ssuai jadi lecturer

so aku tulis lecturer dan tampal blakang rumet

n org sebelah kiri aku dia teka aku jadi _____

haha.xnak jadi tu punn tp xpela

teka2 je pun kan haha

pastu bnyak jgk blajar pasal nk grad ni

dress code, interview, cara2 nk prepare resume n cover letter

it's all the basic one tp mmg berguna :)

although i'm too 'rajin' nk pergi fnishing school hehe

makanan stakat ni alhamdulillah sedap je msuk prut

the reflection part emm

just to be yourself bak kata lecturer yg ngajar FS

dia nasihatkan kami semua utk improve self confidence

improve resume, cover letter n etc

okla. itu je nak dicoretkan