Friday, 17 October 2014

hello mid octoberr errr

assalamualaikum diary :)

suda masuk oktober,mksudnya pertghan dah

lorrrr.cepatnya masa berlalu.kok bgitu pantess sihh

hehe

insyaAllah lagi 8 hari mau naik tmpt mnuntut ilmuku

di serdang sana. nk amik jubah dan raptai bla3


rindu sgt nasi aym penyet n nasi kukus oldflat yummy

hari ni sabtu n husband balik jb

bertemu kita esok.insyaAllah :)


Wednesday, 8 October 2014

flashback happiness




konvo counting days

assalamualaikum diary :)

aha. konvo buat prtama kali

insyaAllah sesi pagi 2 nov nti kt dwn bsr

rasa mcm xprcaya sbb cpt je masa brlalu

24-30okt adalah time leh amik jubah

so ingt nk tdo shari atau 2 hari awl kt umh anis

apartment equine sana

not sure but surely kne plan

raptai 29oktober, xtau turutannya cmne nnti

kena plan nk pakai baju apa haha


rasanya nk pakai baju sanding EWAH !

rasa mcm nk kawin smula hehe

alhamdulillah this year rasa bahagia

xterkata.

sepupu sepapat sume da tnye bila nk ada baby

wahahaha. itu xplan pun.insyaAllah ada rzki, adela

wat masa ni focus kpd makanan hehe

amboi, mkn saje diingatnya

aku da mula berangan nak ada dapur sndiri

oven bla bla bla

insyaAllah ada rzki rumah sndiri lehla test masak

kalau kt umh den n umah mak den sogan haha

pasal kerja plak. stakat ni xde lak org call2

mgkin Allah suh ak rehat dlu kot ntah

tp da ponek tanam anggur lama2 haha

kereta plak..xbau2 lagi no plat ehehe

lesen ada je tapi ntahla

can't wait to have my own car

album kawin xsiap2 lagi huhu

ni pn risau gak.hope mggu depan da siapla

:/


Wednesday, 17 September 2014

september wake up dude

assalamualaikum diary :)

da lama xupdate diary kan

maaflah xjenguk blog utk sekian lama

sbb da upside down hehe

actually da masuk stage lain dlm hdup heee

da besau da nok bukan cam dlu dah

tp ada je mcm bdk2 lagi haha

alhamdulillah 16/8 n 30/9 slamat brkahwin

skrg dah berdua..dlu sorang2 :p

skrg klu nk g mne2 kne mintak ijin mas bott hehe

everywhere u go smoga sihat2 selalu

so far okla hdup brdua.ddk pn still umh mama

suami stay umh hausmet cam biase

mcm runner dah hehe

anyway, target pasni tggu kerja jep

hope adela rzeki nk kijo

bln 11 nk tggu convo lak :)

 

Wednesday, 16 July 2014

16th july

assalamualaikum diary :)

da lama xupdet blog

fuh,mcm2 nk chito..mnaip dgn keyboard kecik bkn sng

biasela bila da kne wt mcm2 mase nk tgk blog pn

xde huhu

happy birthday cocopie sister, lala :)

rinu plak kat adikberadik bile sorg da kje

sorg lg kt mtrix hm. 

da masuk 20 thun da lala

kjap je masa berlalu..

alhmdulillah abis da thesis & hbis suda heirs

xtau npe lately sng sgt kne flu

sedangkn cuaca kt lua bahang 

ddk rumah ade lg nk kne wat

nak cat apa yg patut

posmengepos

amik masa nk baca buku (bye2 baucar)

shopping? (tgk2 wallet xde da duit)

mama ckp tgk almari brapa bnyk xpkai haha

habit sama ngn ayh.bnyk bju tp xpkai

masa bln lps best sgt g MSU.besauuu

first time masuk sana n g eye cntre

situla dpt pgalaman pkai contact lense

tp kne org pakaiknlah hehe

em wat masa skrg tggu jela kputusn dr

sbulan. smoga negatifla jwpnnya

dr kata ak kne mkn buah2 sayur2

xmo slalu mkn mknn brgoreng

ak prlukn bnyk drh hm

okla, nnti nk update lg :)
 


Sunday, 13 April 2014

KELIRU

Assalamualaikum wbt

hai diary :) latest update of mine

im confused

sebab pasal fyp ni emm

rasanya xsetel apa pun utk fyp ni

dari data collection smpaila chp 4

camno ni. rasanya salah pilih supervisor ataupn tjuk

but apa2pun xleh dah nk pndg blakang lg

barulah aku sedar yg sbenarnya aku kne btindak sndiri

tp klu brtindak sndiri nnti lcturer suh bincg lak

pening nya situasi begini

banyak xsetel lagi !!

1) data collection = 350 org trget

kalau xckup nnti masukkn kt stdy limitation yg time

duration utk study ni pendek 

kalau nk kumpul 600 org jgk, trusla dpt PHD xyh dgree2

still kne g data collect klu xckup rsponden

2) dummy table

supervisor nk kesalahan yg minor xmo major

means, mmg kena pro la wt dummy table *meraung

masalah : xtau ape tu dummy table rupa2nya tble ksong

tp kne ikut format thesis

3) utk lab

- x hantar lagi borang guna muffle furnace kt lab food
  (atas sbb xtau bila leh guna icp)

-x deal lagi ngn tengku shahrul (pegawai lab tkno alam skitr)

*banyak lak deal ngn makmal2 (regret pilih food as my fyp)
sbb nk g mkmal tu kt main campus n bygkn nak tggu bas
dan kalau xbernasib baik dpt lak pkcik kad mtrix

AWAK TURUN SEKARANG ujar pkcik kad

trpaksa tggu kat situ utk beberapa jam (nsibbaik ada wifi)

*pegi fkulti situ ari jmaat lps, orgnya lak xde tp borg ada

*putuskan utk buat 4 element heavy metals tp jnis ikan buat 2 jnis je
 (akn dbincgkn ngn supervisor)

4) alat ade yg xsmpai 

*my filter paper Whatman no 44  (tiada ksudahan..sdih)
* ICP nye standard solution (dr P suh dilute..gune method AAS)
mano nak cari ?

5) Manual/procedure nk buat

*Macam ada tapi draft (apakah?)

6) PENGSAN



 
 

 


Monday, 10 March 2014

1132014

assalamualaikum diary :)

da msuk umur ke brape eh? ehehe

tua dah sobsssss.first of all

sedih sbb penumpang n pesawat msih blum djumpai

second, utk diri sndiri. alhamdulillah still alive, dkurniakan 

jantung yg masih mmpu utk mengepam oksigen ke pembuluh2

darah, mmpu melihat mndgr makan n etc

alhamdulillah for having family,frens etc heee

kredit utk free birthday plak xde pun

sms call free tp habuk pun tarak.ayoyo

azam utk thun ni agr dprmudhkn smuanya

the haters kalau ada pun it's ok. :)

esk rasanya nk rewardkan diri mkn aiskim hee

magnum Gold klu ade rzki

dan lagi 1. sedih sbb spec da retak

spec tu ats usaha sndiri g carik bingkai kt diy

n buat lens kt kdai crmin mata

sedihhh. bila tgk hrga crmin mata mahai2

sedangkn kita xsuka spec mahal2

*tp brg kt insta/fb leh lak beli??

nilah ragam diri yg xptut dicontohi haha

i'm still targetting at my beloved fon idaman

whatever it is..grateful apa yg ada

berbanding kalau dlm dnia ni ada fon botol air jek

hehe

da pukul 1.33 am xtido lagi.apa kes mata ni

mama,ayah n all my frens etc

thanks 4 being there for me

klu ada silap bagitau je kklong

sensitip air mata tu abaikan je

mmg senang nk basahkn air mata

sbb dr kecik mcm tu.sikit2 ngis hehe

 smoga segala urusanku dipermudahkan

rezeki ada di mana2 saje insyaAllah :)

i wish i could throw away all the sad things

n be more ahoyy ! insyaAllah :)